Sligro laat tijdens Pay It Forward op 15 april in de nieuwe zelfbedieningsgroothandel aan andere werkgevers zien hoe hun werknemers Duurzaam Inzetbaar blijven.

Op woensdag 15 april februari gaan bedrijven bij Sligro op bezoek om te zien hoe zij hun werknemers goed, gezond en gemotiveerd houden. Sligro laat door middel van Pay It Forward zien hoe belangrijk het opleiden van werknemers is en welke bijzondere aanpak zij gebruiken. Pay it Forward is een initiatief waarbij werkgevers kosteloos hun kennis en ervaring op het gebied van duurzame inzetbaarheid doorgeven.

Sligro is continue op zoek naar om manieren om de betrokkenheid bij het bedrijf en het werkplezier onder hun werknemers te vergroten. Deze aanpak heeft twee kanten. Nick van Sante, adjunct directeur personeel & organisatie: “Wij zijn een familiebedrijf. Een van onze waarden is dat wij het belangrijk vinden om langjarig een relatie aan te gaan met onze klanten, maar ook met onze werknemers.” Daarnaast staat bovenaan dat de werknemers een vak uitoefenen binnen het bedrijf, zoals verkoopmedewerker. Op basis daarvan heeft Sligro een speciale opleiding ingericht. Nieuwe werknemers krijgen na een half jaar een opleiding genaamd Professioneel Medewerker Groothandel. Binnen deze opleiding besteden ze aandacht aan fysieke arbeid. Dit is het praktische gedeelte. Hoe moet je tillen, hoe sjouw je al die potten pindakaas? Er is echter ook een commerciële kant waarin ze leren hoe de verkoopkant werkt. Deze opleiding wordt continue herhaald en elk jaar zit er een borgingsopdracht aan vast met een fysiek en commercieel gedeelte. Coaches ondersteunen hun collega’s tijdens de opleiding.

De opleiding creëert een betrokkenheid en de mogelijkheid om continue te groeien binnen Sligro. Door continue te investeren in elkaar kun je het werk langer volhouden. Oftewel Zinvolle Inzetbaarheid. Bij Sligro uit zich dat in medewerkers die al dertig tot veertig jaar binnen het bedrijf werken en relatief veel oude werknemers. Dit resultaat wordt door Sligro gekoesterd waardoor een enorme commitment en saamhorigheid ontstaat. Medewerkers staan voor elkaar klaar, zijn trots op hun bedrijf en gaan met plezier naar hun werk. De resultaten zijn eveneens terug te zien in de hoge klantwaardering die Sligro jaarlijks krijgt.

Woensdag 15 april laat Sligro in Eindhoven in de nieuwe zelfbedieningsgroothandel aan andere werkgevers zien hoe hun aanpak Zinvolle Inzetbaarheid werkt. Werknemers leggen uit hoe ze werken en wat ze binnen het bedrijf hebben bereikt en de aanwezigen kunnen zelf ervaren hoe het coachingstraject werkt. Daarnaast is er ruim gelegenheid tot het uitwisselen van ervaringen, ideeën en vragen tussen de verschillende werkgevers. Een kijkje in de keuken bij een bedrijf dat Duurzame Inzetbaarheid voorop heeft staan.

Shares